به گزارش جام کوردی، محمد رشیدی با اشاره به آغاز رسمی واردات خودرو از طریق منطقه آزاد قصرشیرین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مردم استان کرمانشاه در حوزه منطقه آزاد به نتیجه رسیده و فرآیند واردات خودرو از این منطقه وارد مرحله اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی منطقه آزاد قصرشیرین هماکنون مجوز تردد در سراسر استان کرمانشاه را دارند، افزود: تکمیل زیرساختهای لازم در حوزه شمارهگذاری و پلاکگذاری، زمینه اجرای این طرح را فراهم کرده و مردم استان میتوانند از مزایای آن بهرهمند شوند.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر رایزنیهایی با دستگاههای مسئول در حال انجام است تا امکان تردد این خودروها در استانهای همجوار نیز فراهم شود؛ موضوعی که میتواند جذابیتهای اقتصادی منطقه آزاد قصرشیرین را افزایش داده و زمینه استقبال بیشتر فعالان اقتصادی و سرمایهگذاران را فراهم کند.
رشیدی آغاز واردات خودرو از منطقه آزاد قصرشیرین را یکی از دستاوردهای مهم این منطقه دانست و گفت: این اقدام علاوه بر ایجاد رقابت در بازار خودرو، میتواند به رونق فعالیتهای اقتصادی، جذب سرمایهگذاری و تقویت جایگاه منطقه آزاد قصرشیرین در غرب کشور کمک کند.
وی تأکید کرد: توسعه اختیارات و مزایای منطقه آزاد قصرشیرین از جمله موضوعاتی است که با جدیت در سطح ملی دنبال میشود تا مردم استان بتوانند بیش از پیش از ظرفیتهای این منطقه بهرهمند شوند.
۱۴۰۵/۱۰۱