به گزارش جام کوردی، چهلوششمین دوره مسابقات بینالمللی کشتی فرنگی جام جهانپهلوان تختی روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه به میزبانی استان کرمان برگزار شد.
در این رقابتها ۱۲۶ کشتیگیر از کشورهای ایران، قطر، عراق و افغانستان در اوزان مختلف به مصاف یکدیگر رفتند.
استان کردستان بر اساس سهمیه اختصاصیافته از سوی فدراسیون کشتی، با سه نماینده در این مسابقات حضور داشت.
نکته قابل توجه اینکه هر سه فرنگیکار کردستانی موفق شدند به مرحله نیمهنهایی راه یابند و توانمندی خود را در سطح ملی و بینالمللی به نمایش بگذارند.
در وزن ۷۲ کیلوگرم، کیا رستمی پس از صعود به مرحله نیمهنهایی، در دیداری نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ برابر امید بهمنی شکست خورد و راهی دیدار ردهبندی شد.
وی در این مسابقه با نتیجه ۵ بر یک حسین اسفندیاری از استان فارس را مغلوب کرد و مدال برنز این دوره از رقابتها را از آن خود ساخت.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز آرمان طهماسبی، فرنگیکار سنگینوزن کردستان، با عملکردی شایسته به نیمهنهایی راه یافت، اما با وجود تساوی ۳ بر ۳ مقابل ابوالفضل فتحی، بر اساس قوانین داوری بازنده اعلام شد.
وی در دیدار ردهبندی به دلیل مصدومیت قادر به ادامه رقابت نبود و در نهایت در جایگاه پنجم قرار گرفت.
۱۴۰۵/۱۰۳