به گزارش جام کوردی، مسابقات جام جهانی بوکس با حضور ۱۹۴ ورزشکار از ۴۰ کشور در چین برگزار شد. تیم ملی ایران برای نخستین بار با دو بوکسور زن در این رقابت‌ها حاضر شد که هرچند موفق به صعود نشدند، اما حضورشان تجربه‌ای ارزشمند برای بوکس بانوان کشور به شمار می‌رود.

در بخش مردان نیز ایران با پنج بوکسور شامل مهدی کاظمی در وزن ۵۵ کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد در ۶۵ کیلوگرم، قاسم حمزه در ۷۰ کیلوگرم، محمد نورانی در ۷۵ کیلوگرم و امیر اسماعیلی در وزن سنگین به میدان رفت. در جریان مسابقات، محمد نورانی به دلیل مصدومیت از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در پایان این مرحله، علی حبیبی‌نژاد تنها نماینده باقی‌مانده ایران در جدول مسابقات است. او با شکست حریف خود از انگلیس، مدال برنز رقابت‌ها را قطعی کرد و پس از ۲۹ سال، بار دیگر بوکس ایران را صاحب مدال جام جهانی کرد.

حبیبی‌نژاد در ادامه رقابت‌ها باید برابر بوکسور آمریکا به میدان برود و در صورت کسب پیروزی، به دیدار نهایی جام جهانی بوکس صعود خواهد کرد.

۱۴۰۵/۱۰۱