جام کوردی - دور اول مذاکرات چهارجانبه بین ایران، ایالات متحده و میانجیگران پاکستان و قطر پس از حدود ۸۰ دقیقه در سوئیس به پایان رسید و هیئت ایرانی اکنون مشغول رایزنیهای داخلی است.
مذاکرات در تفرجگاه بورگنستاک، یک دوره مذاکره ۶۰ روزه را تحت تفاهمنامه ۱۴ مادهای اسلامآباد که اوایل این هفته امضا شد، آغاز کرد.
هیئت ایرانی به ریاست محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس و از جمله عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بر اجرای کامل این تفاهمنامه تأکید کردند.
مقامات ایرانی پیش از مذاکرات تأکید کرده بودند که پیشرفت در مذاکرات به عمل به تعهدات ایالات متحده ذیل توافق اولیه، به ویژه تعهدش برای پایان دادن به حملات اسرائیل به لبنان، بستگی دارد.
هیئت آمریکایی به ریاست جی دی ونس، معاون رئیس جمهور، که اوایل روز یکشنبه وارد سوئیس شد، و شامل جرد کوشنر و استیو ویتکاف بود، حضور داشت. شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، به همراه فیلد مارشال عاصم منیر، فرمانده ارتش، در کنار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، رهبری تلاش میانجیگری را بر عهده داشتند.
قالیباف پس از ورود به محل مذاکرات در اوایل روز یکشنبه، جلسات جداگانهای با میانجیگران قطری و پاکستانی برگزار کرد و سپس هیئت خود را در اواخر همان روز با حضور نمایندگان آمریکا به مذاکرات چهارجانبه هدایت کرد.