به گزارش جام کوردی، فرزانه صادق اظهار کرد: بر اساس مصوبه سران سه قوه، تمامی قراردادهای اجاره املاک مسکونی که از زمان ابلاغ این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۵ منقضی میشوند، در صورت درخواست مستأجر، برای یک سال دیگر تمدید خواهند شد و میزان افزایش اجارهبها و قرضالحسنه (ودیعه) حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود.
وی افزود: بر اساس این مصوبه، مراجع قضایی نیز موظف هستند صرفاً به دلیل پایان مدت قرارداد، از صدور حکم یا دستور تخلیه به درخواست موجر خودداری کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دلایل تصویب این مصوبه گفت: با توجه به شرایط ناشی از جنگ تحمیلی سوم، وضعیت اقتصادی خانوارها و همزمانی این شرایط با فصل جابهجایی مستأجران، این تصمیم با هدف حمایت از اقشار آسیبپذیر به تصویب سران سه قوه رسیده است.
صادق خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی که مالک آنها برای تخریب، احداث ساختمان جدید یا انجام تعمیرات اساسی، پروانه قانونی از مراجع ذیصلاح دریافت کرده باشد، از شمول این مصوبه مستثنی هستند.
۱۴۰۵/۱۰۱