به گزارش جام کوردی، نوشین پورسپاهی با اشاره به ارزش تاریخی و معماری گرمابه معاون‌الملک اظهار کرد: این بنای قاجاری با وجود برخورداری از بخش‌هایی همچون هشتی، سربینه، گرمخانه، خزینه و تزئینات ارزشمندی مانند آهک‌بری‌های مقرنس، نقاشی‌های دیواری و ستون‌های سنگی مارپیچ، سال‌هاست به دلیل مشکلات زیرساختی و نیمه‌تمام ماندن عملیات مرمت، در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

وی علت اصلی توقف مرمت را اختلاف سطح بنا با معبر مجاور و مشکل هدایت آب‌های زیرزمینی به شبکه فاضلاب شهری عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم حتی از وجود این گرمابه تاریخی بی‌اطلاع هستند.

این کارشناس مرمت تأکید کرد: احیای گرمابه تاریخی معاون‌الملک در کنار تکیه معاون‌الملک می‌تواند مجموعه‌ای شاخص برای معرفی هویت تاریخی کرمانشاه ایجاد کند و علاوه بر حفظ میراث فرهنگی، به رونق گردشگری و توسعه اقتصادی استان نیز کمک کند.

۱۴۰۵/۱۰۱