به گزارش جام کوردی، دکتر مریم میرزاده با بیان اینکه نیاز مراکز درمانی به خون و فرآوردههای خونی همیشگی است، گفت: کاهش مراجعه اهداکنندگان حتی برای چند روز متوالی میتواند موجب کمبود فرآوردههای حیاتی بهویژه پلاکت شود و روند درمان بیماران را با مشکل مواجه کند.
وی با اشاره به اینکه پلاکت تنها تا سه روز قابلیت نگهداری و مصرف دارد، افزود: بیشترین مصرف این فرآورده مربوط به بیماران مبتلا به سرطان، افراد دارای اختلالات خونریزیدهنده و بیماران تحت پیوند مغز استخوان است و کمبود آن میتواند جان بیماران را به خطر بیندازد.
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از آمادگی مرکز اهدای خون کرمانشاه در میدان فرمانداری برای پذیرش عزاداران و اهداکنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ خبر داد و از مردم خواست اهدای خون را تنها به مناسبتهای خاص محدود نکنند.
میرزاده تأکید کرد: نذر خون یکی از ارزشمندترین جلوههای فرهنگ ایثار و نوعدوستی در مکتب عاشوراست و میتواند زندگی بیماران بسیاری را نجات دهد.
۱۴۰۵/۱۰۱