به گزارش جام کوردی، دکتر اسعد فتحی‌پور، معاون درمان دانشگاه، از کسب رتبه دوم کشوری دانشگاه در حوزه نظارت بر درمان در ارزیابی سال ۱۴۰۴ مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.


معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه این ارزیابی در میان دانشگاه‌های گروه یک کشور انجام شده است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رقابت با دانشگاه‌های بزرگ و معتبری همچون شهید بهشتی، تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز موفق شده است جایگاه دوم را از آن خود کند و این نشان‌دهنده توانمندی بالای همکاران ما در حوزه نظارت بر درمان است.


وی در تشریح شاخص‌های مورد ارزیابی افزود: مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، عملکرد دانشگاه‌ها را بر اساس سه شاخص کلیدی «پویایی» (تعداد بازدیدهای نظارتی انجام‌شده به نسبت مراکز تشخیصی و درمانی تحت پوشش)، «دقت» (نسبت تخلفات کشف‌شده و منجر به برخوردهای قضایی، تعزیراتی و انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام‌شده) و «گزارش وقایع ناخواسته» (نسبت به تعداد کل بیماران بستری) مورد سنجش قرار داده است که خوشبختانه تیم نظارت بر درمان استان در هر سه شاخص عملکردی درخشان داشته است.


دکتر فتحی‌پور با اشاره به شرایط خاص استان کردستان، تصریح کرد: این دستاورد در شرایطی به دست آمده است که استان ما با محدودیت‌های متعددی از جمله تحریم‌های ظالمانه و کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی مواجه بوده است، اما همکاران خدوم ما در حوزه نظارت بر درمان با روحیه جهادی و تعهدی مثال‌زدنی توانستند با انجام بازدیدهای مستمر، کشف به‌موقع تخلفات و برخورد قاطع با مداخله‌گران غیرمجاز، گامی مؤثر در جهت ارتقای سلامت جامعه و صیانت از حقوق بیماران بردارند.


معاون درمان دانشگاه گفت: این موفقیت مرهون حمایت‌های بی‌دریغ ریاست محترم دانشگاه، همکاری ارزشمند سایر معاونت‌ها و مدیران ستادی و همچنین تلاش خستگی‌ناپذیر کارشناسان نظارت بر درمان در سطح دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه است. بی‌شک، وحدت رویه و همدلی موجود در مجموعه درمان استان، رمز اصلی این پیروزی بوده است.


وی با تأکید بر تداوم این مسیر، خاطرنشان کرد: ما در معاونت درمان مصمم هستیم که با اصلاح فرآیندها و توانمندسازی بیشتر همکاران، نه‌تنها این جایگاه را حفظ کنیم، بلکه در ارزیابی‌های آتی گام‌های بلندتری در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و نظارت هوشمند بر عملکرد مراکز درمانی برداریم. امیدواریم با تداوم این روند، بتوانیم پاسخگوی شایسته‌ای به اعتماد مردم شریف استان و کشور باشیم.

 

 1405/103