به گزارش جام کوردی، سیامک الیاسپور اظهار کرد: بچهماهیهای رهاسازیشده شامل گونههای کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد هستند و اجرای این طرح نقش مهمی در افزایش تولید و توسعه آبزیپروری استان خواهد داشت.
وی با اشاره به ظرفیتهای قصرشیرین افزود: این شهرستان با ۷۳ مزرعه فعال، قطب تولید ماهیان گرمابی در میان استانهای غیرساحلی کشور به شمار میرود و برای ۵۷۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. همچنین بیش از ۵۰ درصد تولیدات آبزی این شهرستان به بازار عراق صادر میشود.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته با رهاسازی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچهماهی، بیش از ۵ هزار و ۷۶۳ تن ماهی گرمابی در قصرشیرین تولید شد و پیشبینی میشود امسال نیز تولید و بهرهوری این بخش افزایش یابد.
۱۴۰۵/۱۰۱