به گزارش جام کوردی، بر اساس مصوبات کمیته ارزی وزارت صمت، این امکان برای واحدهای تولیدی زیرمجموعه وزارت صمت که بر اساس فرمول تابستان و سابقه واردات دو سال گذشته مشمول دریافت سهمیه نشده‌اند، فراهم شده است.

طبق این قانون، واحدهایی که پیش‌تر سهمیه تولیدی تابستان ۱۴۰۵ را دریافت کرده‌اند، در حال حاضر امکان ثبت این سند را ندارند.

مطابق اعلام وزارت صمت، پس از ثبت برنامه تولید، اطلاعات در سه مرحله شامل بررسی توسط ادارات کل استانی، تأیید دفاتر تخصصی و در نهایت تخصیص سهمیه از سوی معاونت‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل، پس از طی مراحل تأیید، حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت درج‌شده در پروانه بهره‌برداری، به عنوان سهمیه ارزی فصل تابستان برای واحدهای مشمول اختصاص می‌یابد.

اختصاصی جام‌کوردی

۱۴۰۵/۱۰۱