جام کوردی
جمعه, ژوئن 6, 2025
کوردی
No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • اقلیم کردستان عراق
  • استان‌های کردنشین ایران
    • آذربایجان غربی
    • ایلام
    • کردستان
    • کرمانشاه
  • ترکیه
  • سوریه
  • جهان
    • آفریقا
    • آمریکا
    • اروپا
    • آسیا
      • خاورمیانه
  • اقتصاد
  • فرهنگ
  • سلامت
    • توریسم سلامت
  • سیاست
  • جامعه
  • گردشگری
  • علم و فناوری
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • ویدیو
  • گوناگون
  • صفحه اصلی
  • اقلیم کردستان عراق
  • استان‌های کردنشین ایران
    • آذربایجان غربی
    • ایلام
    • کردستان
    • کرمانشاه
  • ترکیه
  • سوریه
  • جهان
    • آفریقا
    • آمریکا
    • اروپا
    • آسیا
      • خاورمیانه
  • اقتصاد
  • فرهنگ
  • سلامت
    • توریسم سلامت
  • سیاست
  • جامعه
  • گردشگری
  • علم و فناوری
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • ویدیو
  • گوناگون
No Result
View All Result
جام کوردی
No Result
View All Result
Home علم و فناوری

رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین/ ۴ ساعت اینترنت گردی در روز

جام کوردی- بر اساس گزارش یکتانت از این مطالعه که توسط شرکت تحقیقات بازار امروز emrc اجرا شده است کاربران ایرانی به طور متوسط 4 ساعت از زمان خود را روزانه در اینترنت سپری می‌کنند.

ژانویه 20, 2025
in علم و فناوری
0
رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین/ ۴ ساعت اینترنت گردی در روز

به گزارش جام کوردی، یکتانت در دومین روایت خود از بازاریابی دیجیتال در ایران، فصلی مجزا به نتایج یک مطالعه پیمایشی درباره رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین اختصاص داده است. داده‌های این پیمایش که با مشارکت ۱۱۰۰ نفر به دست آمده نکات قابل توجهی را از حضور پر رنگ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در نسل‌های مختلف و تفاوت آن میان زنان و مردان آشکار می‌کند.

مرورگر غالب در میان همه کاربران، کروم است و کم‌تر از ۲۰ درصد کاربران از بروزر سامسونگ یا مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنند. بیشترین هدف افراد برای رجوع به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیگیری امور بانکی، پیگیری اخبار و خرید کردن است و آشنایی با افراد جدید و کسب درآمد در ردیف‌های آخر قرار می‌گیرد. هرچند که بین مردان و زنان درباره دلایل استفاده از اینترنت تفاوت‌هایی وجود دارد.

نقش تفاوت‌های بین نسلی در استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر جنسیت، سن کاربران نیز عامل تأثیرگذاری در دلیل رجوع به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بوده است. با نگاه به آمارهای این بخش می‌توان شاهد تفاوت‌های نسلی در اولویت‌گذاری کاربران برای سپری کردن زمان در اینترنت نیز بود.


نکته جالب توجه در این پیمایش، فعالیت‌های پیش از خوابیدن و فعالیت‌های پس از بیدار شدن کاربران است. به طوری که سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها به طور متوسط اولین کار کاربران در ابتدای روز و آخرین کار آنها پیش از خواب است. در این میان، نسل Z یعنی دو گروه سنی 14 تا 18 سال و 19 تا 27 سال، پرچم‌دار این رفتار هستند. آنها بیش از کاربران بزرگتر از خودشان به عنوان فعالیت جانبی هنگام تماشای فیلم و سریال، با دیگران چت می‌کنند.

بر اساس این مطالعه که نتایج آن در دومین گزارش جامع یکتانت آمده است، پیام‌رسان‌های تلگرام، ایتا و واتس‌اپ، سه برنامه اصلی کاربران هستند اما همچنان بین نسل‌های مختلف، اقبال نسبت به پیام رسان‌ها متفاوت است. همین تفاوت درباره میزان استفاده از سوپر اپلیکیشن‌ها نیز قابل مشاهده است و اسنپ، ایرانسل من و روبیکا بیشترین اختلاف را از نظر میزان استفاده بین نسلی دارند.

همانطور که گفته شد، خرید اینترنتی یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از اینترنت در میان کاربران ایرانی بوده است. در مطالعه پیمایشی مورد نظر، خرید آنلاین در سه سطح تمایل به خرید، تحقیق پیش از خرید و انجام خرید بررسی شده است و در هر کدام از سطوح، نسل‌های مختلف رفتارهای متفاوتی از خود نشان داده‌اند. با اینکه بخش اعظم کاربران پیش از خرید، حتماً در اینترنت تحقیق می‌کنند اما نسل Z عملگراتر است و بیش از سایرین در نهایت واقعاً دست به خرید آنلاین می‌زنند.

یک تفاوت بین نسلی دیگر نیز در این بخش از گزارش آمده است: میزان روبرو شدن با تبلیغات برندها و باور پذیری آنها. برای سنین بالاتر، همچنان تلویزیون کانال اصلی مواجهه با تبلیغات است در حالی که برای نسل Z شبکه‌های اجتماعی اصلی‌ترین کانال مشاهده تبلیغات است. از سوی دیگر، سهم کسانی که به طور متوسط، هیچ کدام از کانال‌های تبلیغاتی را باورپذیر ارزیابی نمی‌کنند در نسل X بیشتر از گروه‌های سنی کوچکتر است. با این حال، همین نسل نیز در صورت باور کردن تبلیغات، به تلویزیون بیشترین امتیاز را می‌دهند و نسل Z تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را بیشتر از سایر رسانه‌ها باور می‌کنند.

دومین روایت یکتانت از بازاریابی دیجیتال در ایران شامل داده‌های ارزشمندی از صنعت دیجیتال مارکتینگ در ایران 1402 است؛ در این گزارش مجموعه‌های مختلفی در کنار یکتانت برای تهیه و جمع‌آوری داده‌ها و نیز انجام مطالعات پیمایشی همراه شده‌اند: شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc)، زلکا، جریان، کافه بازار، سیب اپ، ادیوری، تریبون، فرست ادز، نجوا و جاب ویژن.

نسخه کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 

Tags: جام کوردیفناوری
Previous Post

تب تند بازدید از یک مرکز خصوصی در بی‌خبری دانشگاه علوم پزشکی

Next Post

ردپای رنگارنگ دنباله‌دار «اطلس»

Next Post
ردپای رنگارنگ دنباله‌دار «اطلس»

ردپای رنگارنگ دنباله‌دار «اطلس»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

No Result
View All Result

نوشته‌های تازه

  • ۴۰۰ نفر در برگزاری آیین قربانی شهر بانه وره شرکت می‌کنند
  • سید احمد برزنجی در مصاحبە با جام کوردی: انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی (رە) صدای مظلومیت کردها و فلسطین را بە سراسر جهان رساند
  • منصور یاقوتی، چراغی بر فراز ادبیات داستانی
  • سفرهای مکرر دولتمردان؛ گامی مؤثر در مسیر شکوفایی اقتصاد کرمانشاه
  • آیت‌الله خامنه‌ای: دولت‌های مسلمان باید همه راه‌های کمک‌رسانی به رژیم صهیونی را مسدود کنند

آخرین دیدگاه‌ها

  • منصور در عضو پارلمان اقلیم کردستان در گفتگو با جام کوردی: گشایش مرز «سازان» مطالبه اصلی مردم حلبچه از استاندار کرمانشاه
  • پرویز اکبری در به همت جام کوردی؛ دوچرخه سواران کرمانشاهی مسیر مرز ایران تا حلبچه عراق را رکاب می زنند
جام کوردی

بایگانی‌ها

  • ژوئن 2025
  • می 2025
  • آوریل 2025
  • مارس 2025
  • فوریه 2025
  • ژانویه 2025
  • دسامبر 2024
  • نوامبر 2024
  • اکتبر 2024
  • سپتامبر 2024
  • آگوست 2024
  • جولای 2024
  • ژوئن 2024
  • می 2024
  • آوریل 2024
  • مارس 2024
  • فوریه 2024
  • ژانویه 2024
  • دسامبر 2023
  • نوامبر 2023
  • اکتبر 2023
  • سپتامبر 2023
  • آگوست 2023
  • جولای 2023
  • ژوئن 2023
  • می 2023
  • آوریل 2023
  • مارس 2023
  • فوریه 2023
  • ژانویه 2023
  • دسامبر 2022
  • نوامبر 2022
  • اکتبر 2022
  • سپتامبر 2022
  • آگوست 2022
  • جولای 2022
  • ژوئن 2022
  • می 2022
  • آوریل 2022
  • مارس 2022
  • فوریه 2022
  • ژانویه 2022
  • دسامبر 2021
  • نوامبر 2021
  • اکتبر 2021
  • سپتامبر 2021
  • آگوست 2021
  • جولای 2021
  • ژوئن 2021
  • می 2021
  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020

دسته‌ها

  • آخرین ها
  • آذربایجان غربی
  • آسیا
  • آفریقا
  • آمریکا
  • اروپا
  • استان‌های کردنشین ایران
  • اقتصاد
  • اقلیم کردستان عراق
  • انتخاب سردبیر
  • ایلام
  • برگزیده
  • تبلیغات
  • ترکیه
  • توریسم سلامت
  • جامعه
  • جهان
  • چندرسانه‌ای
  • خاورمیانه
  • سلامت
  • سوریه
  • سیاست
  • عکس
  • علم و فناوری
  • فرهنگ
  • کردستان
  • کرمانشاه
  • گردشگری
  • گزارش
  • گفت‌وگو
  • گوناگون
  • مناطق کردنشین
  • ویدیو
  • یادداشت
  • تبلیغات در جام کوردی

© 2020

No Result
View All Result
  • مناطق کردنشین
    • استان‌های کردنشین ایران
      • آذربایجان غربی
      • ایلام
      • کردستان
      • کرمانشاه
    • اقلیم کردستان عراق
    • ترکیه
    • سوریه
  • اقتصاد
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • گردشگری
  • سلامت
    • توریسم سلامت
  • علم و فناوری
  • جهان
    • آسیا
      • خاورمیانه
    • اروپا
    • آمریکا
    • آفریقا
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • ویدیو
  • گوناگون
  • زبان کوردی

© 2020