به گزارش جام کوردی، این برند سازی در صورتی محقق میشود که با خلق تصویری انحصاری موجب روابط بلند مدت و پایدار با مشتریان شود و این امتیاز حفظ شود.
با بررسی همه جانبه از سبقه و پیشینه کرمانشاه از گذشته تاکنون در ابعاد مختلف فرهنگی نظیر وجود آثار باستانی متعدد، اعتقادات مذهبی من جمله دروازه کربلا و دروازه مشهد و وجود تکایا، همزیستی فِرَق و مذاهب و قومیتهای متعدد، وجود هنرمندان مطرح در عرصه موسیقی، تنوع و تکثر غذا و خوراک از گذشته و در سالهای اخیر مسیر پیاده روی اربعین حسینی، همچنین احیا، توجه و اجرای رویدادها و برنامههای فرهنگی توسط سازمانهای فرهنگی خصوصاً شهرداری و در رأس آن سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری به صورت مستمر و سازمان یافته، شرایط را به سمت و سویی سوق داد که فرهنگ کرمانشاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
از همین رو در سال 2024 کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی شد و اجرای مستمر رویدادهای مرتبط با این مقوله پیش قراولی شد تا کمتر از یکسال از سوی مجمع شهرداران آسیایی این بار کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی شهرهای آسیایی در سال2025 معرفی شود و نویدی پُر افتخار را برای کرمانشاهیان دوستدار فرهنگ به ارمغان آورد.
لذا اکنون و در راستای نهادینه کردن این افتخار بر ماست تا با پیروی از یک روند تاریخی و تفکرات فرهنگی و ترجیح فرهنگ بر سایر مولفه ها به عنوان فرهنگ زیربنای جامعه، همه و همه به پیشبرد این برند همت گماریم و تلاش کنیم تا این برند فرهنگی را حفظ کنیم و نهایت استفاده از آن برای جذب گردشگر، سرمایه گذار و صاحبان اندیشه را به کار گیریم.
لازمه تحقق این امر اصول و اعتقاداتی است که باید همه ما و حتی آن دسته از همشهریانی که ساکن کرمانشاه نیستند خود را مکلف به رعایت آن بدانیم و آن چیزی نیست جز همکاری هر چه بیشتر برای معرفی و شناساندن کرمانشاه.
در تبلور این رویداد بین المللی اصحاب رسانه و رسانه های استان میتوانند نقشی بی بدیل برای معرفی جاذبه ها و پتانسیل های کرمانشاه ایفا کنند.
تلاش همه ارگان ها ، اصناف و صنعتگران باید معطوف به معرفی و شناساندن شاخصه های فرهنگی استان باشد و این مهم را می توان با برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری، خلق رویدادها و ارائه آثار معنوی و مادی عملی کرد.
همچنین می توان با جذب گردشگران و سرمایه گذاران و صاحبان اندیشه برند فرهنگی کرمانشاه را در ذهن افراد و جوامع بین المللی ثبت و ماندگار کرد. در چنین صورتی قطعا می توان تاثیراین اقدام را در بهبود اقتصاد شهری لمس کرده و ثابت کنیم که کرمانشاه به حق لایق دریافت این برند است.
یادداشت از محمدعلی مهری- کارشناس ارشد شهرسازی