به گزاش جام کوردی، در شرایطی که در جهان مدرن امروز نقش روابط عمومی ها بسیار پررنگ و حائز اهمیت شناخته می شود و انتظار می رود که آنها رابط خوبی بین مردم و مسئولین باشند اما نگاه یک سویه روابط عمومی برخی ادارات در استان و تلاش برای انعکاس عملکرد مسئولین به جای شنیدن حرف مردم، عملا کارایی مثبت این نقش اثرگذار را در بهبود مدیریت سازمانی کاهش داده است.
در همین رابطه یادداشت دکتر “هدایت حاتمی” را بخوانید. او معتقد است روابط عمومی ها در استان چندان خوب عمل نکرده اند و لذا مطالبات مردمی در جریان های سازمانی به خوبی شکل نگرفته و با تغییر مدیریت ها شاهد رفتارهای زیگزاگی در ادارات هستیم که نهایتا منجر به فراموش شدن خواست مردم می شود.
دنیای امروز دنیای روابط و هنر مدیریت، هنر استفاده از این روابط در ارتقای شاخصهای ارتباط فردی، اجتماعی و جهانی است و اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست وجهان هر ساله به بررسی این رویداد عظیم بعنوان بخش قابل توجهی از عامل آگاهی بخشی و شفاف سازی و زمینه سازی برای مقایسه واقعیتها با آنچه واقعی نیست می پردازد.
بر اساس تعریف امروز از سواد، می توان گفت که مهارت در ارتباط و اطلاع رسانی، امروزه یکی از مولفههای اصلی سواد مدرن محسوب میشود و به همین خاطر مدیران سازمانهای مختلف همواره برای برونداد افکار و برنامههای خود، نیازمند افرادی هوشمند و ماهر در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی هستند.
بنابراین میتوان گفت که روابط عمومی چراغی روشن و دروازهای بزرگ است که راه های توسعه و سازندگی و پیشرفت را با استفاده از مهارتها، ابزار و تکنیکهایی که دارد برای اهداف سازمان به ارمغان می آورد و به عنوان بازوان قوی در ارزیابی وتقویت برنامه ها وپیشبرد اهداف سازمانها تلقی می گردند و بر همین اساس است که مدیران در پی روابط عمومی هایی هستند که آنان را درطراحی روشهای معقول و تعیین خط مشیهای مرتبط با آینده یاری دهند.
میتوان گفت که روابط عمومیها ابزارهای قوی مدیریت افکار هستند و به عنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان بوده و مسئولیت های خطیری در این زمینه بر عهده دارند.
به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که میتواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
از طرفی دیگر دنیای آزاد اطلاعات این امکان را فراهم میسازد که جامعه در جریان دسترسی به اخبار و اطلاعات بتواند مقایسه کند و در تصمیمات و قضاوتهایش بهتر و آگاهانه تر عمل کند.
بنابراین یک مدیر برای کمک به توسعه ارتباطات و روابط عمومیها باید خوب عمل کند و توانمندی های واقعی را نمایش دهد و از روابط عمومی انتظار فرافکنی و اغراق و تزریق اطلاعات غلط به جامعه را نداشته باشد. پس به روابط عمومیها اهمیت بدهیم.