بە گزارش جام کوردی بە نقل از نورنیوز، رسانه آمریکایی صهیونیستی آکسیوس اعلام کرد: ارتش آمریکا حملاتی علیه ایران در نزدیکی تنگه هرمز انجام داده است. 
همچنین برخی منابع بامداد امروز  اعلام کردند که انفجارهایی در محدوده اسکله طاهرویه سیریک شنیده شد.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد نیروهای این کشور حملاتی را علیه برخی اهداف نظامی ایران در نزدیکی تنگه هرمز انجام داده‌اند. بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی سنتکام، این عملیات با هدف قرار دادن سایت‌های ذخیره‌سازی موشک، پهپادهای ایرانی و تأسیسات راداری ساحلی انجام شده است.
سنتکام مدعی شد این حمله در پاسخ به حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور صورت گرفته است. به ادعای این فرماندهی، این کشتی هنگام خروج از تنگه هرمز و در امتداد سواحل عمان هدف قرار گرفته بود و این اقدام، نقض توافق آتش‌بس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بین‌المللی محسوب می‌شود.
در ادامه این بیانیه آمده است که ارتش آمریکا همچنان برای اجرای کامل مفاد توافق با ایران در منطقه حضور دارد و آمادگی خود را برای پاسخ به هرگونه تهدید حفظ کرده است.
همزمان رسانه‌های ایرانی از وقوع انفجار در محدوده اسکله طاهرویی شهرستان سیریک در استان هرمزگان خبر دادند. بر اساس گزارش خبرنگار صداوسیما، حدود ساعت ۲۳:۱۵ صدای چند انفجار در این منطقه شنیده شد.
یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی اعلام کرده است. همچنین این منبع گفت حدود پنج ساعت پیش از وقوع حادثه، چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به سمت شناورهای متخلف در تنگه هرمز انجام شده بود.
به گزارش شبکه NTV عراق، پس از تجاوز آمریکا به مناطقی در جنوب ایران، پایگاه‌های نظامی آمریکایی در بحرین، قطر، عربستان و کویت به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.